Czy serwis gwarancyjny jest częścią świadczenia głównego
Określenie czy zobowiązanie się wykonawcy do konserwacji i napraw urządzeń jest elementem zasadniczej usługi polegającej na instalacji i montażu systemu powinno być dokonywane w kontekście konkretnego stanu faktycznego
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 27 czerwca 2013 r. (III Sa/Wa 264/13).
Austriacka spółka zawarła z podmiotem zarządzającym stadionem umowę, w której zobowiązała się do instalacji i montażu systemu kontroli dostępu na stadion w postaci różnego rodzaju bramek i innych urządzeń. W tym celu zleciła polskiemu podwykonawcy wykonanie części tego systemu, na który podwykonawca udzielił 3-letniej gwarancji, zobowiązując się w tym okresie do bieżącej konserwacji oraz okresowych przeglądów. Na tle tak przedstawionego stanu faktycznego powstało pytanie, czy taka usługa gwarancyjna jest elementem głównej usługi montażu i instalacji systemu kontroli dostępu.
Spółka stanęła na stanowisku, że usługa gwarancyjna jest nierozerwalnie związana z usługą główną. Wskazała, że wynagrodzenie należne za wykonanie usługi zawiera w sobie również cenę usługi gwarancyjnej, co – zdaniem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta