Ofensywa smakowych wódek
Guillaume Girard-Reydet. W 2013 roku Polacy kupią mniej czystej niż przed rokiem.
Rz: Pierwsza połowa 2013 roku nie była udana na polskim rynku wódki. Jej sprzedaż spadła o kilka procent. Na ile na trudną sytuację w branży wpływ miało wyhamowanie tempa rozwoju polskiej gospodarki?
Guillaume Girard-Reydet: W porównaniu z innymi krajami kondycja polskiej gospodarki jest stosunkowa dobra. Być może jej lekkie pogorszenie sprawia, że ostrożniej kupujemy drogie produkty. Jednak głównym powodem trudności, z jakimi musi zmierzyć się branża, jest fakt, że rynek wódki jest dojrzały i nasycony. Polska jest jednym z niewielu krajów na świecie, gdzie ponad 90 proc. sprzedaży napojów spirytusowych przypada na jeden produkt, którym w tym wypadku jest wódka. Tymczasem preferencje konsumentów się zmieniają, są otwarci na nowości i chcą próbować innych produktów, co przekłada się na rosnący popyt na wina czy whisky w Polsce.
Polska wyjdzie obronną ręką z kryzysu?
Jestem spokojny o polską gospodarkę. Jej podstawy, w porównaniu z wieloma gospodarkami europejskimi, są zdrowe. Dług publiczny jest pod...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta