Sponsoring sportu: pasja i interes
marketing | Do polskich sportowców płynie coraz szerszy strumień pieniędzy od sponsorów. Podobno się opłaca.
Grzegorz Siemionczyk
Na całym świecie firmy wydadzą w tym roku na sponsoring sportowy około 53 mld dol., o 5,1 proc. więcej niż w ubiegłym roku – szacuje firma doradcza IEG. W Polsce takie wydatki, według szacunków „Forbesa", sięgają maksymalnie 700 mln zł rocznie, ale błyskawicznie rosną. Rzeczywistych danych zdobyć nie sposób, bo firmy chętnie opowiadają o korzyściach, jakie daje skojarzenie marki ze sportem, ale o kosztach tej inwestycji mówią niechętnie. Tak było także podczas dyskusji o marketingu sportowym, która odbyła się wczoraj w ramach Forum Ekonomicznego w Krynicy.
Sponsoring nad Wisłą stał się już na tyle popularny, że na pieniądze mogą liczyć nawet kluby, które nie występują w najlepszych ligach, oraz sportowcy uprawiający dyscypliny nienależące do najpopularniejszych. – Dziś to biznes szuka sportowców, a nie sportowcy biznesu. Brakuje wręcz klubów, które...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta