Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sponsoring sportu: pasja i interes

05 września 2013 | Forum daily
Alfred Kubczak, Artur Olech, Cezary Szymanek
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Fotorzepa
Alfred Kubczak, Artur Olech, Cezary Szymanek

marketing | Do polskich sportowców płynie coraz szerszy strumień pieniędzy od sponsorów. Podobno się opłaca.

Grzegorz Siemionczyk

Na całym świecie firmy wydadzą w tym roku na sponsoring sportowy około 53 mld dol., o 5,1 proc. więcej niż w ubiegłym roku – szacuje firma doradcza IEG. W Polsce takie wydatki, według szacunków „Forbesa", sięgają maksymalnie 700 mln zł rocznie, ale błyskawicznie rosną. Rzeczywistych danych zdobyć nie sposób, bo firmy chętnie opowiadają o korzyściach, jakie daje skojarzenie marki ze sportem, ale o kosztach tej inwestycji mówią niechętnie. Tak było także podczas dyskusji o marketingu sportowym, która odbyła się wczoraj w ramach Forum Ekonomicznego w Krynicy.

Sponsoring nad Wisłą stał się już na tyle popularny, że na pieniądze mogą liczyć nawet kluby, które nie występują  w najlepszych ligach, oraz sportowcy uprawiający dyscypliny nienależące do najpopularniejszych. – Dziś to biznes szuka sportowców, a nie sportowcy biznesu. Brakuje wręcz klubów, które...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9631

Wydanie: 9631

Spis treści
Zamów abonament