Wydajemy już 1 mld zł na whisky
Szkocka zalewa polski rynek. W kolejnych latach moda na nią nie minie, ale sprzedaż będzie rosła wolniej.
O 15 proc. urosły wydatki Polaków na whisky od września 2012 r. do sierpnia 2013 r. To sprawiło, że po raz pierwszy w historii wartość rynku tego alkoholu przekroczyła w naszym kraju 1 mld zł – wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen.
Rekordowy wynik to efekt boomu, który trwa od wejścia Polski do Unii Europejskiej w 2004 r. Otwarcie granic i zniesienie ceł sprawiły, że Polacy zaczęli wówczas masowo kupować szkocką.
Jeszcze cztery lata temu wydatki na ten alkohol nie przekraczały 500 mln zł rocznie. Natomiast dwa lata temu sięgały już 700 mln zł.
13 mln litrów whisky kupili Polacy od września 2012 r. do sierpnia 2013 r. – wg firmy Nielsen
– Tak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta