Walka o firmowy wizerunek w rękach pracownika
SOCIAL MEDIA | Brak reguł, według których podwładni mają kreować obraz pracodawcy w Internecie, działa na jego niekorzyść. To on bowiem odpowiada za szkody wyrządzone przez zatrudnionych osobom trzecim.
Rośnie liczba przedsiębiorców, którzy aktywnie wykorzystują media społecznościowe do komunikacji z rynkiem, tworząc profile promujące ich markę, bieżącą działalność i osiągnięcia. Stworzenie profesjonalnego profilu wymaga dużego nakładu pracy i aktywnego zaangażowania zarówno ze strony samej firmy, jak i jej pracowników.
Bezcenne zasady
Powierzając podwładnym zadania związane z prowadzeniem profilu firmowego i aktywnością w social media, należy opracować i formalnie wprowadzić zbiór odpowiednich zasad. Właściwa, przemyślana strategia i zorganizowana struktura korzystania z mediów społecznościowych, czy szerzej – z Internetu, pozwala z jednej strony na kontrolę wpisów dokonywanych przez zatrudnionych, a dotyczących pracodawcy, a z drugiej gwarantuje jednolity i spójny przekaz treści dotyczących zakładu.
Firmowa polityka social media powinna obejmować zasady uwzględniające wszelkie prawne aspekty wynikające nie tylko z przepisów prawa pracy, ale także z regulacji odnoszących się do zwalczania nieuczciwej konkurencji, praw autorskich, komunikatów przekazywanych drogą elektroniczną czy ochrony danych osobowych. Politykę trzeba sformułować tak, aby pracownik, któremu przedsiębiorca powierza kreowanie wizerunku firmy w wirtualnej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta