Reklama nie może być dowolna
Promując towar łatwo narazić się na zarzut nieuczciwej konkurencji. Gdy tak się stanie, przedsiębiorca zapłaci nawet 10 proc. swojego przychodu. Karę nakłada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Przedsiębiorcy konkurują ze sobą i każdy z nich chce zdobyć przewagę na rynku. Sięgają więc po reklamę, by zachęcić do swoich towarów czy usług jak najszersze grono konsumentów. Muszą jednak uważać na treści w niej zawarte. Nieprawidłowa reklama może być uznana za czyn nieuczciwej konkurencji. Gdy tak się stanie, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałoży na firmę karę. Może ona wynieść do 10 proc. jej przychodu osiągniętego w poprzednim roku.
Przedsiębiorca może wprawdzie odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ale ten potwierdza zazwyczaj stanowisko UOKiK. Tak było w przypadku reklamy suplementów diety. SOKiK uznał, że reklama, w której...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta