Kiedy zaksięgować pensje pracowników
Przedsiębiorca musi pilnować terminów wypłaty wynagrodzeń. Ma to wpływ na zasady rozliczania kosztów.
∑ Pensje pracowników ewidencjonuję w księdze przychodów i rozchodów w miesiącu, za który są należne. Zdarzyło się jednak, że przelałem je w ostatnim dniu terminu, natomiast na kontach pracowników znalazły się dzień później (w następnym miesiącu). Czy to opóźnienie powoduje, że wynagrodzenie będzie kosztem dopiero w tym następnym miesiącu? – pyta czytelnik.
Nie. Decydujące znaczenie ma bowiem moment złożenia dyspozycji na rachunku bankowym. Przypomnijmy, że wynagrodzenie jest podatkowym kosztem pracodawcy w miesiącu, za który jest należne, pod warunkiem że zostało wypłacone lub postawione do dyspozycji w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta