W skrócie
15 października 2013 | Ekonomia
GOSPODARKA
- Polskie firmy muszą zacząć inwestować w badania i rozwój, bo bez tego gospodarka nie ruszy z miejsca – powiedziała na spotkaniu z przedsiębiorcami minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska. – To jest taki moment, kiedy musimy zacząć sprzedawać nasze pomysły i to, co wymyślimy, a nie kupować z zewnątrz, jak było do tej pory – powiedziała. Obecnie polskie firmy wydają bardzo mało na badania – 0,8 proc. PKB. – Chcemy, by ten wskaźnik w 2020 r. osiągnął 1,8 proc. PKB – dodała Bieńkowska. —ak
- Ponad 20 mln zł będzie kosztowała kampania promująca polskie marki „Made in Poland" – podał wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński. Resort będzie zachęcać inwestorów w Czechach, Niemczech, na Ukrainie oraz w Chinach i Rosji do nawiązywania współpracy biznesowej z polskimi firmami. —ak, pap
- W pierwszym tygodniu października w ujęciu rocznym droższe było mleko i indyki, a tańsze zboża oraz wieprzowina, wołowina i drób – podała Agencji Rynku Rolnego. Średnia krajowa cena pszenicy konsumpcyjnej to 731 zł/t, o 6 proc. drożej niż przed miesiącem, ale o 22 proc. taniej niż przed rokiem. Utrzymuje się wzrostowa tendencja cen żyta konsumpcyjnego. —ak
- Projekt ustawy budżetowej we Włoszech proponuje przyznanie bankom i firmom ubezpieczeniowym szybciej ulg podatkowych od ...
Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta