Koszt umieszczenia reklamy powinien wynikać ze zwykłej umowy
Nadzór. Ceny powierzchni na obiektach komunalnych muszą być negocjowane i znaleźć się w podpisanym kontrakcie.
Rada gminy Komprachcice określiła zasady umieszczania reklam na obiektach i terenach komunalnych oraz ustaliła opłaty za reklamy na gminnych obiektach użyteczności publicznej. Roczna opłata za umieszczenie i używanie reklamy ma wynosić 100 zł za 1 mkw. powierzchni.
Uchwałę zakwestionował wojewoda opolski. Jego zdaniem rada nie może określać w sposób sztywny wysokości cen za umieszczanie reklam na obiektach i terenach komunalnych.
Udostępnienie powierzchni w celu umieszczenia reklamy następuje na podstawie umowy cywilnoprawnej. – To zaś oznacza, że wysokość opłaty z tego tytułu powinna być negocjowana przez strony umowy – stwierdził organ nadzoru.
—sta
sygnatura akt: NK.III.4131.1. 82.2013.AP