Sklepy na stacjach za drogie
Skończyły się złote czasy dla większości sprzedawców na stacjach benzynowych. W tym roku obroty mają spaść o ponad 3 proc. Handlowcy bronią się, wprowadzając nowy asortyment.
piotr mazurkiewicz
Sklep na stacji benzynowej to stały element polskiego rynku handlowego. Wydawało się, iż ten rodzaj handlu jest odporny na zawirowania koniunktury. Na stacjach dominuje specyficzny asortyment – przekąski, napoje, papierosy – na który przez lata nie brakowało chętnych.
A jednak widać zmiany. Euromonitor International podaje, iż w tym roku po raz pierwszy od dawna obroty sklepów na stacjach benzynowych spadną. Szacuje się, że o ponad 3 proc. do poziomu 3 mld zł. Poprzednie dwa lata nie przynosiły zmian w wartości rynku, jednak teraz ma się to zmienić.
Wysokie ceny już zrobiły swoje
Analitycy podają sporo powodów spadku popularności takich sklepów. Konkurencja na rynku jest ostra, a głównym orężem w walce o klienta są wciąż ceny. – Oferta sklepów na stacjach jest średnio o 30 proc. droższa niż gdzie indziej. Dlatego coraz mniej osób chce tam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta