Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Certyfikat potwierdzi rezydencję podatkową kontrahenta

20 lutego 2014 | Prawo i praktyka | Anna Wójcicka

Gdy w treści dokumentu nie ma wskazania okresu jego ważności, zachowuje on swoją aktualność dopóty, dopóki 
nie ulegnie zmianie potwierdzony w nim stan faktyczny. Tak uznał Naczelny Sąd Administracyjny. Fiskus często twierdzi jednak inaczej.

Certyfikat rezydencji podatkowej to dokument, który płatnik podatku u źródła musi przedłożyć organowi podatkowemu w celu potwierdzenia, że zagraniczna spółka jest rezydentem podatkowym danego kraju, czyli że podlega tam opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów. Jest to istotne w przypadku chęci zastosowania preferencyjnych stawek podatku u źródła, do płatności dokonywanych na rzecz zagranicznego kontrahenta, na podstawie odpowiedniej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

Certyfikat rezydencji powinien zostać wydany przez właściwy organ administracji podatkowej danego państwa. W opinii polskich organów podatkowych płatnik podatku u źródła powinien przedstawić oryginał certyfikatu rezydencji swojego kontrahenta w wersji papierowej lub kopię certyfikatu poświadczoną notarialnie wraz z przysięgłym tłumaczeniem dokumentu na język polski. Jak stwierdziła Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 29 stycznia 2013 r....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9769

Wydanie: 9769

Spis treści

Media planet

Zamów abonament