Sklepy z elektroniką nadal w dołku
Handel | Sprzedaż sprzętu w tradycyjnych placówkach spada, podobnie jak ich liczba. Taki trend ma się utrzymać także w kolejnych latach, w związku z systematycznie rosnącą rolą handlu internetowego.
piotr mazurkiewicz
Podobnie jak branża odzieżowa także sprzedawcy elektroniki wciąż nie mogą się pozbierać po kryzysowym załamaniu. W przypadku elektroniki prognozy odbierają także nadzieję na zmianę sytuacji w nadchodzących latach.
Firma Euromonitor International przewiduje bowiem, że przynajmniej do 2016 r. obroty tradycyjnych sklepów sprzedających sprzęt będą spadały. W tym roku o 3 proc. do 18,9 mld zł, w kolejnych zaś latach rynek będzie kurczył się nawet jeszcze mocniej.
Znikające sklepy
Kurczyć się będzie także liczba placówek oferujących tego typu asortyment. – Rocznie z rynku będzie znikało średnio o ok. 100 sklepów – podają analitycy Euromonitora. Pozycja dużych sieci jest raczej niezagrożona, ale nawet w ich przypadku może się wydarzyć sporo, co pokazało np. ogłoszenie upadłości przez Mix Electronics.
W Polsce cykl życia produktów, zwłaszcza pralek, lodówek czy telewizorów, jest znacznie dłuższy niż w większości państw UE
Euromonitor w swoim raporcie podaje, że liderem rynku w ujęciu wartościowym jest koncern Metro,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta