Alternatywna teoria 4W
Korporacje często borykają się z szumem informacyjnym. Jak temu zaradzić, pisze członek zarządu PZU i PZU Życie.
Przemysław Dąbrowski
Ostatnio hitem w zarządzaniu danymi jest hasło BIG DATA. Na czym polega ten fenomen? Postawmy następującą tezę, nieco w opozycji w stosunku do powszechnie używanej definicji 4V (Volume, Velocity, Variety, Value). Świadome BIG DATA to 4W, czyli własne dane (wykorzystaj najpierw wewnętrzne zasoby danych), wnioskowanie (umiejętne stosuj techniki analityczne, użyj ekspertów), wzbogacanie (wzbogacaj własne dane o informacje z rynku, używaj słowników i baz referencyjnych), weryfikacja (koniecznie weryfikuj hipotezy i wnioski).
W Grupie PZU dysponujemy ogromną ilością danych własnych. Nasza korporacyjna hurtownia danych integruje je z około 70 różnych systemów źródłowych. To są dziesiątki terabajtów danych, potencjalnie do wykorzystania, jeśli organizacja jest w stanie wydobyć z nich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta