Akcja skarbówki i reakcja podatników
trendy | Ożywieniu na rynku sprzyja rosnąca świadomość klientów. Popytowi na usługi sprzyja też agresywny fiskus.
Z czym wyjść do klienta, aby nie tylko pomóc mu w rozliczeniach podatków, ale też dobrze zarobić? Wielu doradców z czołowych firm zgodnie twierdzi: wymagania klientów stale rosną. Proste porady już nie wystarczają, klient jest na ogół zainteresowany kompleksowymi przedsięwzięciami optymalizacyjnymi, także na dalszą przyszłość. I choć przyznają, że w ubiegłym roku rynek się ożywił, a na doradztwie podatkowym dało się zarobić więcej, to zauważają też, że oczekiwania są wyższe. Przykładowo, choć nadal dobrze sprzedają się usługi związane z tematyką cen transferowych, to klienci w mniejszym stopniu niż kiedyś chcą asysty w przygotowaniu dokumentacji między podmiotami powiązanymi. Bardziej skłaniają się ku przygotowaniu np. wiążących porozumień cenowych, co wymaga o wiele bardziej zaawansowanej wiedzy eksperckiej.
Wielu doradców działających na mniejszą skalę obserwuje, że sporo klientów zgłasza się do nich, wchodząc w spór z fiskusem albo przewidując scenariusze sporów po kontrolach skarbowych. Te ostatnie coraz częściej są obliczone na wyciśnięcie z podatników choćby małych kwot.
Do popytu na doradztwo swoje dołożył też ustawodawca, zaostrzając w ostatnich kilkunastu miesiącach korzystne dotychczas przepisy, np. o spółkach komandytowo-akcyjnych, czy likwidując możliwości optymalizacyjne w relacjach np. z Cyprem czy Luksemburgiem.
Taka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta