W Polsce da się zarobić na sprzęcie sportowym
Dynamicznie rośnie rynek odzieży, butów i akcesoriów sportowych. Niezależnie od wielkich imprez wydajemy coraz więcej na amatorskie uprawianie różnych dyscyplin.
piotr mazurkiewicz
W Polsce o sporcie mówi się zazwyczaj w kontekście zwycięstw, a jeszcze częściej klęsk reprezentantów kraju. Rzadziej, że to rynek wart miliardy złotych, który systematycznie rośnie. Już same obroty sieci z asortymentem sportowym przekraczają 2 mld zł, szacuje firma Euromonitor International. Największe udziały mają tu sieci Decathlon, Intersport i Go Sport, a to tylko wisienka na torcie. W 2014 r. tylko na sportowe ubrania i buty Polacy wydadzą już niemal 9 mld zł. W zeszłym roku zakupy tych produktów wzrosły o ponad 3 proc., w tym mają rosnąć dwa razy szybciej, znacznie wyprzedzając prognozy wzrostu PKB (3,3 proc ., wg rządu) .
Mamy boom
Trudno ocenić, jaka część tego typu towarów trafia do osób uprawiających sport przynajmniej amatorsko. Buty najpopularniejszych marek są częstym elementem stroju, także osób unikających ruchu. – Klienci dopasowują sprzęt do swoich potrzeb – przyznaje Iwona Książek, szef...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta