Soki pożegnały już kryzys
przemysł spożywczy | Po kilku latach spadków w Polsce znowu rośnie sprzedaż.
Beata Drewnowska
Upalny lipiec nie wywołał przełomu na krajowym rynku napojów bezalkoholowych. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2014 r. wydaliśmy na nie – nie licząc lokali gastronomicznych – niespełna 7,2 mld zł, o 3,3 proc. więcej niż przed rokiem – podaje Coca-Cola HBC za firmą badawczą Nielsen.
Z taką dynamiką rynkowi daleko jest do okresu boomu sprzed kilku lat. Jednak w porównaniu ze słabym 2013 r. producenci mogą mieć powody do zadowolenia. W całym ubiegłym roku sprzedaż napojów bezalkoholowych zmalała o 1,1 proc., do 11,76 mld zł.
Promocja daje efekty
Duży wpływ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta