Więcej obowiązków dla e-sklepów
Już od 24 grudnia osoby sprzedające w internecie będą musiały udzielać klientom więcej informacji, wydłuży się także czas na zwrot towarów.
Pod koniec grudnia wchodzą w życie przepisy ustawy o prawach konsumenta, które w wielu wymiarach zmieniają relacje przedsiębiorców z konsumentami.
Przede wszystkim wydłuża się termin, w którym klient może odstąpić od umowy zawartej przez internet (czyli poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość), bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Obecnie jest to 10 dni, po 24 grudnia będzie to 14 dni. Po rezygnacji klienta e-sklep będzie musiał w ciągu maksymalnie 14 dni zwrócić mu wszystkie dokonane płatności, w tym także koszty dostarczenia rzeczy.
– Zmianą na korzyść przedsiębiorców jest jednoznaczne uregulowanie, iż to konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, choć pod pewnymi warunkami. Dodatkowo to konsument będzie ponosił odpowiedzialność...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta