Co zrobić, gdy zginie faktura
Dniem poniesienia kosztu jest dla przedsiębiorcy prowadzącego księgę przychodów i rozchodów data wystawienia dokumentu sprzedaży. Jeśli podatnik go nie ma, to koszty rozliczy na podstawie duplikatu, ale według zasad ogólnych.
- Prowadzę firmę usługową i stosuję uproszczoną księgowość. Zapisów w księdze przychodów i rozchodów dokonuję stosując metodę kasową. W 2014 r. w kilku transakcjach kupiłem sporą ilość materiałów biurowych. Po jakimś czasie kazało się, że nie otrzymałem faktur zakupowych. Poprosiłem sprzedawcę o duplikaty i otrzymałem je w styczniu 2015 r., wystawione już w nowym roku. Czy powinienem rozliczyć koszty w dacie wystawienia pierwotnych dokumentów czy duplikatów? Jestem podatnikiem VAT. W której deklaracji mogę odliczyć VAT naliczony? – pyta czytelnik.
Duplikaty faktur nie kreują nowego dnia poniesienia kosztu. Dlatego prawidłowe będzie zaliczenie wydatków do kosztów 2014 r.
Zgodnie z art. 22 ust. 6b ustawy o PIT u podatników prowadzących podatkową...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta