Niezłe prognozy dla motoryzacji
Gospodarka | Liczba aut sprzedanych w Europie wzrośnie w tym roku o 2–3 proc. W kolejnych latach ma być podobnie.
Danuta Walewska
To znaczy, że tempo wzrostu będzie niższe od zanotowanego w 2014 r., gdy sięgnęło 5 proc. Było to jednak odbicie od najniższego poziomu z roku 2013, choć sprzedaży nie pomagały też wydarzenia geopolityczne, zwłaszcza kryzys na linii Rosja–Ukraina.
W minionym roku najszybciej rosnącymi markami na europejskim rynku były: Jeep (+57 proc.), Mitsubishi (+32 proc.), Lexus (+ 27 proc.), Dacia (+27 proc.) i Mazda (+20 proc.).
Ale apetyt na wzrost ma też Opel. Europejska część General Motors sprzedała w 2014 r. 1,08 mln aut – poinformowała firma 7 stycznia. Akcje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta