Gastronomia poczeka na alkoholową hossę
napoje | W 2015 roku Polacy kupią więcej mocnych trunków w restauracjach i klubach. Jednak do przełomu nie dojdzie. Nadal będą pić je głównie w domach.
Beata Drewnowska
Nieco ponad 769 mln litrów piwa, napojów spirytusowych i wina sprzedadzą w tym roku lokale gastronomiczne w Polsce – szacuje firma badawcza Euromonitor International. To o niespełna 2 proc. więcej niż w 2014 r., który upłynął w nich pod znakiem stagnacji.
Na największy wzrost – przekraczający 7 proc. – mogą liczyć w tym roku wina. To nie tylko efekt mody na gronowe trunki, ale także skutek działań restauratorów.
– Coraz częściej poszukują oni profesjonalnej pomocy w układaniu – dotychczas zaniedbanych – kart win – mówi Monika Bielka-Vescovi, trener Szkoły Sommelierów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta