Główny odbiorca odwołał zamówienia...
Tracą hotelarze, eksporterzy i banki. Ekonomiści już wróżą recesję.
agnieszka kamińska z Zurychu
Coca-Cola z Czech potaniała w szwajcarskich sklepach Lidla o ponad 30 proc. Coop, jedna z największych sieci supermarketów, sprzedaje taniej warzywa i owoce sprowadzane z zagranicy alkohole, mięsa i ryby. Helweci płacą mniej za meble, elektronikę, wycieczki nad Morze Śródziemne i samochody. Przykładowo w salonach Mercedesa nowe auto można teraz kupić z 18-procentową zniżką, a Porsche kusi 16-proc. eurobonusem. To skutek walki o klienta po uwolnienia kursu franka przez Szwajcarski Bank Narodowy.
Euro w jeden dzień stało się dla Helwetów 20 proc. tańsze. Ruszyli więc do przygranicznych centrów handlowych w Niemczech, we Francji i Włoszech. – W pierwszy weekend po decyzji SNB o zniesieniu minimalnego kursu euro odwiedziło nas 13 proc. więcej klientów niż zwykle. Kupowali głównie żywność, kosmetyki, leki i ubrania – opowiada Peter Herrmann, menedżer centrum handlowego Lago w niemieckiej Konstancji.
Gdy sąsiedzi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta