Mineralna kontra kranówka
Przemysł spożywczy | Marka Arctic, którą reklamowała modelka Cindy Crawford, chce znów się liczyć na polskim rynku. Gra toczy się o ponad 3 mld zł.
Beata Drewnowska
W 2014 r. Polacy wydali na wody butelkowane łącznie 3,33 mld zł, ponad 6 proc. więcej niż rok wcześniej – podaje Coca-Cola HBC za firmą badawczą Nielsen. W tym samym czasie łączne wydatki na napoje bezalkoholowe poszły w górę o 3,5 proc. W szybszym tempie niż woda na popularności zyskiwały ostatnio jedynie soki i nektary oraz napoje energetyczne.
Blask gwiazdy
Woda Arctic w odmienionej butelce i z nowym logo pojawi się w sklepach pod koniec lutego – dowiedziała się „Rzeczpospolita".
– Do tej pory Arctic była wodą kierowaną głównie do kobiet, jej nowa odsłona przeznaczona jest dla osób aktywnie spędzających czas, dbających o zdrowie i zwracających uwagę na to, co piją – wyjaśnia Patrycja Giurko, menedżer do spraw marketingu w spółce Hoop Polska.
Firma należąca do czeskiej grup napojowej Kofola zdecydowała się na reaktywację wody Arctic, ponieważ – jak wynika z badań rynkowych – konsumenci nadal o niej pamiętają. Kojarzą oni markę, mimo że w ostatnich latach niemal zniknęła z półek sklepowych.
Rozpoznawalność Arctic zawdzięcza głównie głośnej reklamie z 2003 r., w której wystąpiła Cindy Crawford. Polakom zapadło w pamięć wypowiadane przez nią zdanie: „Twój dzień, twoja woda".
Pokonać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta