Czas na nawiązanie nowych kontaktów handlowych w Azji i na Bałkanach
Program aktywizacji eksportu na wybranych rynkach stwarza przedsiębiorcom szansę na pozyskanie kontrahentów, m.in. z Indii, Indonezji, Mongolii, Bośni i Hercegowiny oraz Macedonii.
Każda firma, nawet jeżeli ma stałych i sprawdzonych odbiorców swoich produktów w kraju, powinna myśleć także o eksporcie. A jeżeli już prowadzi taką działalność, to o rozszerzaniu swojej strefy wpływów. Posiadanie zróżnicowanej grupy odbiorców i wchodzenie na nowe rynki pozwala bowiem wykorzystać efekt skali działania, a także niwelować chwilowe trudności i zachwiania na poszczególnych rynkach.
Zresztą, biorąc pod uwagę doświadczenia ostatnich lat, tj. spowolnienie rozwoju w Unii Europejskiej i zamknięcie rynku rosyjskiego, nie trzeba o tym przedsiębiorców przekonywać. Wielu z nich zmuszonych jest poszukiwać nowych odbiorców także z tych krajów, które do tej pory wydawały się zbyt odległe, egzotyczne i ryzykowne. Warto w związku z tym stwarzać firmom warunki do rozwoju eksportu. I takie narzędzie są stwarzane. A jednym z nich jest program „Aktywizacja eksportu na wybranych rynkach", który przygotowało Ministerstwo Gospodarki. Jego wykonawcą jest Agencja M...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta