Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polskie firmy jadą nad Zatokę

04 maja 2015 | Ekonomia
Debatę prowadził redaktor naczelny „Rzeczpospolitej” Bogusław Chrabota
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Debatę prowadził redaktor naczelny „Rzeczpospolitej” Bogusław Chrabota
Aleksandra Mrowińska, dyrektor marketingu  i sprzedaży Marbest: Nie da się sfinalizować kontraktu wyłącznie na jednym wyjeździe, tu nie pomoże korespondencja e-mailowa.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Aleksandra Mrowińska, dyrektor marketingu i sprzedaży Marbest: Nie da się sfinalizować kontraktu wyłącznie na jednym wyjeździe, tu nie pomoże korespondencja e-mailowa.
Nima Akhavan, ekspert Future Business Communication: Arabowie nie szukają kontrahenta na rok, ale na znacznie dłużej – na kilka,  a nawet kilkanaście lat.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Nima Akhavan, ekspert Future Business Communication: Arabowie nie szukają kontrahenta na rok, ale na znacznie dłużej – na kilka, a nawet kilkanaście lat.
Marek Gawlik, przewodniczący Polsko-Saudyjskiej Rady Biznesu: Kontrahenta trzeba wypytać: czym się zajmował,  w czym ma doświadczenie. Warto poprosić o referencje.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Marek Gawlik, przewodniczący Polsko-Saudyjskiej Rady Biznesu: Kontrahenta trzeba wypytać: czym się zajmował, w czym ma doświadczenie. Warto poprosić o referencje.
Antoni Mielniczuk, prezydent Polsko-Saudyjskiej Izby Gospodarczej: Arabia Saudyjska pełna jest Amerykanów, Niemców, Chińczyków. Nas jednak  tam, niestety,  nie ma.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Antoni Mielniczuk, prezydent Polsko-Saudyjskiej Izby Gospodarczej: Arabia Saudyjska pełna jest Amerykanów, Niemców, Chińczyków. Nas jednak tam, niestety, nie ma.
Kazimierz Kelles-Krauz, HSBC Oman: W Omanie szczególnie ważnym  krokiem jest znalezienie dobrego partnera, który będzie nastawiony  na rozwijanie biznesu.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Kazimierz Kelles-Krauz, HSBC Oman: W Omanie szczególnie ważnym krokiem jest znalezienie dobrego partnera, który będzie nastawiony na rozwijanie biznesu.
Maciej Fałkowski, wicedyrektor Departamentu Współpracy Ekonomicznej MSZ: W Arabii Saudyjskiej, Katarze i Omanie sprawnie działa administracja rządowa, a prawo jest przejrzyste.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Maciej Fałkowski, wicedyrektor Departamentu Współpracy Ekonomicznej MSZ: W Arabii Saudyjskiej, Katarze i Omanie sprawnie działa administracja rządowa, a prawo jest przejrzyste.
Tomasz Starus,  członek  zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń Euler Hermes: Nie ma sensu wybierać się na bogate  arabskie rynki z przeciętnym produktem.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Tomasz Starus, członek zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń Euler Hermes: Nie ma sensu wybierać się na bogate arabskie rynki z przeciętnym produktem.
Motaz  Abusamra, konsultant medyczny spółki Balton: Musimy umieć przekonywać konsumentów z krajów Zatoki do korzystania z naszego  sprzętu,  a nie zachodniej konkurencji.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Motaz Abusamra, konsultant medyczny spółki Balton: Musimy umieć przekonywać konsumentów z krajów Zatoki do korzystania z naszego sprzętu, a nie zachodniej konkurencji.
Adam Jackowski,  prezes Concession Polska: Tam dopiero zaczynamy  robić interesy,  więc trzeba  bardzo  uważać,  by nie popsuć Polsce opinii.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Adam Jackowski, prezes Concession Polska: Tam dopiero zaczynamy robić interesy, więc trzeba bardzo uważać, by nie popsuć Polsce opinii.

Arabia Saudyjska, Katar i Oman mają być perspektywicznymi kierunkami dla ekspansji polskich firm.

Adam woźniak

W maju do Omanu wyjeżdża organizowana przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych misja, w której wezmą także udział przedsiębiorcy z kilkudziesięciu firm. Niedawno podobną misję MSZ zorganizowało do Arabii Saudyjskiej i Kataru. O tym, jak robić tam interesy, dyskutowano podczas debaty „Go Global, Go Arabia Saudyjska, Katar i Oman" zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" przy współudziale Banku HSBC w Polsce.

MSZ spodziewa się po majowej wizycie w Omanie równie korzystnego przyjęcia jak wcześniej w Arabii i Katarze.

– W obu krajach są chętni do współpracy z polskimi firmami – mówił wicedyrektor Departamentu Współpracy Ekonomicznej w MSZ Maciej Fałkowski.

Duże znaczenie, jakie ma ekspansja gospodarcza w tej części świata, podkreślał dyrektor zarządzający Banku HSBC w Polsce John Rendall: – Dla nas ten region jest bardzo ważny, nie tylko z powodu ropy. Wiele z tamtejszych krajów ma bardzo duży potencjał wzrostu. Dla polskich firm interesujące mogą być np. projekty infrastrukturalne – zaznaczył Rendall.

Według wiceminister spraw zagranicznych Katarzyny Kacperczyk polski biznes intensywnie szuka nowych rynków. Tymczasem ekspansja na nowe kierunki, szczególnie te bardziej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10131

Wydanie: 10131

Spis treści
Zamów abonament