Polskie firmy jadą nad Zatokę
Arabia Saudyjska, Katar i Oman mają być perspektywicznymi kierunkami dla ekspansji polskich firm.
Adam woźniak
W maju do Omanu wyjeżdża organizowana przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych misja, w której wezmą także udział przedsiębiorcy z kilkudziesięciu firm. Niedawno podobną misję MSZ zorganizowało do Arabii Saudyjskiej i Kataru. O tym, jak robić tam interesy, dyskutowano podczas debaty „Go Global, Go Arabia Saudyjska, Katar i Oman" zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" przy współudziale Banku HSBC w Polsce.
MSZ spodziewa się po majowej wizycie w Omanie równie korzystnego przyjęcia jak wcześniej w Arabii i Katarze.
– W obu krajach są chętni do współpracy z polskimi firmami – mówił wicedyrektor Departamentu Współpracy Ekonomicznej w MSZ Maciej Fałkowski.
Duże znaczenie, jakie ma ekspansja gospodarcza w tej części świata, podkreślał dyrektor zarządzający Banku HSBC w Polsce John Rendall: – Dla nas ten region jest bardzo ważny, nie tylko z powodu ropy. Wiele z tamtejszych krajów ma bardzo duży potencjał wzrostu. Dla polskich firm interesujące mogą być np. projekty infrastrukturalne – zaznaczył Rendall.
Według wiceminister spraw zagranicznych Katarzyny Kacperczyk polski biznes intensywnie szuka nowych rynków. Tymczasem ekspansja na nowe kierunki, szczególnie te bardziej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta