LOT może przetrwać i się rozwinąć
Jaan Albrecht | Konsolidacja jest dobra dla rynku – mówi Danucie Walewskiej prezes Austrian Airlines.
Rz: Miał pan ofertę pozostania na stanowisku prezesa Austrian Airlines i szansę rozwijania tej linii po bardzo trudnym okresie. Dlaczego zdecydował się pan przejść do zarządzania low-costem Sun Express?
Jaan Albrecht: Rzeczywiście oferta pozostania na pięć lat w Austrian dawała poczucie komfortu. W Wiedniu mieszka się wspaniale. Ale Sun Express, joint venture Lufthansy i Turkish Airlines, to coś nowego. Projekt stał się ważny od momentu, kiedy Lufthansa zdecydowała się, właśnie na bazie Sun stworzyć linię niskokosztową Eurowings, która wchłonie Germanwings. Ta nazwa zniknie, co zresztą było wcześniej planowane. Sun Express ma właśnie stać się platformą do jej budowy.
Ma pan za sobą doświadczenie zarządzania średniej wielkości linią w Europie. Czy pana zdaniem Austrian Airlines miałyby szansę przetrwania, gdyby nie przejęła ich Lufthansa?
W takiej kondycji jak wówczas? Żadnej. Wolę o tym nie myśleć. Dzisiaj w Europie jest kilku takich przewoźników, jakim był wcześniej Austrian, wśród nich polski LOT. Jeśli będą one efektywne, dopilnują kosztów, znajdą rynkową niszę, podpiszą właściwe umowy o współpracy, to w średnim okresie,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta