Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ceny wabią klientów na przedmieścia

19 maja 2015 | Ekonomia
Ostra konkurencja o miliardy wydawane przez Polaków na ubrania
źródło: Rzeczpospolita
Ostra konkurencja o miliardy wydawane przez Polaków na ubrania

handel | Centra wyprzedażowe podbiły już aglomeracje. Teraz otwierane są w mniejszych miastach.

piotr mazurkiewicz

Outlety wymyślili Amerykanie, a ich formuła, przenoszona do kolejnych państw, jest prosta. Znane marki obniżają ceny towarów z serii próbnych czy też pozostałych po wyprzedażach minimum o 30 proc. Aby bezpośrednio nie rywalizować o klientów z galeriami handlowymi, centra wyprzedażowe były budowane na peryferiach aglomeracji, nawet ponad 100 km od centrów.

W Polsce pojawiły się w latach 90., a dzisiaj działa ich już 13, o łącznej powierzchni niemal 200 tys. mkw.

– Zlokalizowane są w największych aglomeracjach, jednak ostatnio deweloperzy zainteresowali się również miastami mniejszymi, poniżej 400 tys. mieszkańców, i otworzyli centra w Lublinie i Białymstoku – mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk Colliers International.

Polacy lubią obniżki

Nawet ponad 70 proc. Polaków, planując zakupy odzieżowe, szuka promocji i przecen – wynika z rynkowych szacunków. Firma Deloitte podaje, że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10144

Wydanie: 10144

Spis treści
Zamów abonament