Ceny wabią klientów na przedmieścia
handel | Centra wyprzedażowe podbiły już aglomeracje. Teraz otwierane są w mniejszych miastach.
piotr mazurkiewicz
Outlety wymyślili Amerykanie, a ich formuła, przenoszona do kolejnych państw, jest prosta. Znane marki obniżają ceny towarów z serii próbnych czy też pozostałych po wyprzedażach minimum o 30 proc. Aby bezpośrednio nie rywalizować o klientów z galeriami handlowymi, centra wyprzedażowe były budowane na peryferiach aglomeracji, nawet ponad 100 km od centrów.
W Polsce pojawiły się w latach 90., a dzisiaj działa ich już 13, o łącznej powierzchni niemal 200 tys. mkw.
– Zlokalizowane są w największych aglomeracjach, jednak ostatnio deweloperzy zainteresowali się również miastami mniejszymi, poniżej 400 tys. mieszkańców, i otworzyli centra w Lublinie i Białymstoku – mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk Colliers International.
Polacy lubią obniżki
Nawet ponad 70 proc. Polaków, planując zakupy odzieżowe, szuka promocji i przecen – wynika z rynkowych szacunków. Firma Deloitte podaje, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta