Polskie marki dystansują japońskie
Rynek motocykli bije rekordy. Od stycznia sprzedano 16,7 tys. maszyn, czyli 170 proc. więcej niż rok temu.
Ubiegłoroczna zmiana przepisów pozwalająca jeździć posiadaczom prawa jazdy kat. B motocyklem do 125 cm3 nakręciła popyt tak mocno, że sprzedający mają problemy z realizacją zamówień. Przed zmianą przepisów największe wzięcie miały wielkie i drogie maszyny z silnikami powyżej 750 cm3, teraz niedrogie „125" odwróciły proporcje w statystykach rejestracji. Wygrały na tym tanie marki Romet Motors i Junak, które pokonały japońską konkurencję. Według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego prawie wszystkie zarejestrowane od początku roku motocykle Romet Motors i Junak to maszyny z silnikami 125 cm3.
Zmiana w rynkowym udziale nie oznacza, że drogie motocykle przestały się sprzedawać. Wyniki mają dobre, a liderami pozostają BMW i Harley Davidson.
—adw