Krocie na reklamę aut
Koszty reklamy przypadające na jednego sprzedanego Bentleya sięgają 40 tys. zł. W przypadku Volkswagena to zaledwie 2,4 tys. zł.
Adam Woźniak
Branża motoryzacyjna zwiększyła w tym roku budżety reklamowe. Według Kantar Media zamówione w pierwszej połowie roku reklamy samochodów warte były ponad 934 mln zł. To o blisko 55 mln zł więcej niż w pierwszych sześciu miesiącach przed rokiem. Zdaniem analityków domu mediowego Value Media w 2016 roku utrzyma się dwucyfrowy wzrost wydatków.
Koszty reklamy przypadające na jedno zarejestrowane auto nierzadko sięgają kilkunastu tys. złotych. Według Value Media Audi wydawało na każdy egzemplarz prawie 13 tys. zł. Rekordzistą okazał się Bentley, gdzie reklama sprzedanego samochodu pochłaniała 40 tys. zł. Z kolei niecałe 4,6 tys. zł kosztowała reklama każdej sprzedanej skody.
Za to łączne wydatki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta