Podróże rozliczane według własnych reguł mogą być tańsze
Jeśli pracodawca nie wprowadzi swoich zasad ustalania należności za delegacje, musi się stosować do tych, które obowiązują pracowników sfery budżetowej. Traci wtedy możliwość ograniczenia niektórych kosztów.
Ryszard Sadlik
Pracownik jest w podróży służbowej, gdy na polecenie szefa wykonuje powierzone mu zadanie poza stałym miejscem świadczenia pracy. Jeśli natomiast swoją stałą pracę wykonuje na wyjeździe, nie można uznać, że to podróż służbowa.
Podróżą służbową jest wykonywanie zadania określonego przez szefa poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub stałe miejsce pracy etatowca, w terminie i miejscu wskazanym w poleceniu wyjazdu. To definicja podróży z art. 775 § 1 k.p.
Podróż służbowa charakteryzuje się więc tym, że jest odbywana:
- poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub poza stałym miejscem pracy,
- na polecenie pracodawcy,
- w celu wykonania zadania określonego przez szefa.
Co się należy
Przy określeniu zasad wynagradzania pracowników podróżujących służbowo istotne znaczenie ma ustalenie, czy ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta