Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Podatek powinien być progresywny

18 grudnia 2015 | Rynek
źródło: materiały prasowe

Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu

Rozmawiając o podatku obrotowym należy pamiętać o początkowym celu tego pomysłu – miał pomóc  mniejszym placówkom handlowym wyrównać szanse na rynku.  W Polskiej Izbie Handlu zrzeszamy firmy prowadzące ok. 30 tysięcy sklepów i hurtowni z sektora FMCG. Reprezentujemy i wspieramy tzw. handel tradycyjny, czyli niezależnych przedsiębiorców, którzy w ostatnich latach ciężko pracowali, inwestowali w swoje sklepy, zwiększali zatrudnienie i dzięki temu przetrwali oraz rozwijali się, mimo agresywnej ekspansji wielkich sieci handlowych. Według założeń, planowany podatek od hipermarketów powinien właśnie chronić niezależnych detalistów w Polsce. W naszym kraju w handlu detalicznym działa ok. 340 tys. sklepów małoformatowych (wg metodologii i statystyk podawanych przez GUS). Zatrudniają one – wg różnych źródeł – ponad 600 tys....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10324

Wydanie: 10324

Spis treści
Zamów abonament