BGŻ BNP Paribas rozszerza ofertę
Tomasz Bogus | Połączenie z Sygma Bankiem uzupełni nasze produkty w zakresie consumer finance – mówi prezes BGŻ BNP Paribas w rozmowie z Maciejem Rudke.
Rz: BGŻ BNP Paribas kupił za 200 mln zł od Grupy BNP wszystkie akcje Sygma Banku, co pośrednio wynikało ze zobowiązania wobec KNF przy łączeniu BGŻ z BNP Paribas Bankiem Polska. Co zyskacie na tej transakcji?
Tomasz Bogus: Przede wszystkim zintegrujemy w jednej organizacji cały obszar consumer finance (kredyty ratalne, pożyczki gotówkowe, kredyty samochodowe i karty kredytowe). Pozwoli nam to zapewnić kompleksową ofertę banku w obszarze consumer finance, a jednocześnie zintegrować zaplecze organizacyjne, co w dalszej perspektywie przyczyni się do obniżenia kosztów. Będziemy więc obecni we wszystkich segmentach rynku consumer finance w Polsce. Połączenie zwiększy skalę naszej grupy w tym obszarze. Dzisiaj Sygma Bank jest trzecim graczem na rynku kredytów ratalnych, po Santanderze i Credit Agricole. Po połączeniu pewnie będziemy drugim graczem w obszarze kart kredytowych i zostaniemy numerem dwa w kredytach samochodowych.
Czyli strategia Sygma Banku specjalizującego się w oferowaniu konsumentom kart kredytowych, kredytów ratalnych i pożyczek gotówkowych się nie zmieni?
Zgadza się. Sygma stanowi uzupełnienie obszaru consumer finance, który mieliśmy do tej pory w banku. Do niedawna...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta