Nowa fala kłopotów Volkswagena
Konieczność ogłoszenia akcji serwisowej dla 11 mln aut to zaledwie czubek góry lodowej problemów koncernu.
Danuta Walewska
Volkswagenowi nie uda się wyjść z kryzysu bez zamykania fabryk, „optymalizacji zatrudnienia", czyli zwolnień, ograniczania inwestycji, a dostęp do taniego zewnętrznego finansowania nagle stał się niepewny.
Przy tym koszty finansowania akcji serwisowej tylko w Europie szacowane są na 9 mld euro. Ma się ona rozpocząć pod koniec stycznia.
Trudniej o pieniądze
Po zamrożeniu przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju kredytu w wysokości 300 mln euro na budowę fabryki samochodów dostawczych we Wrześni pojawiają się kolejne problemy. Ten projekt, jak zapewnia VW, nie jest zagrożony, ale inne plany inwestycyjne zostały obcięte o 1,1 mld euro.
Europejski Urząd ds. Zwalczania Oszustw Finansowych (OLAF) postanowił zbadać, czy niemiecki koncern rzeczywiście wydał 9,5 mld euro kredytów zgodnie z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta