Wielkie świąteczne wydawanie
Na finiszu sezonu bożonarodzeniowego Polacy będą wydawali w sklepach na prezenty i produkty spożywcze średnio 1,4 mld zł dziennie.
piotr mazurkiewicz
Grudzień to dla całej branży handlowej najważniejszy okres w roku. Świąteczny budżet Polaków to w końcu ponad 20 mld zł, wydawanych głównie na prezenty i żywność. Dlatego sieci handlowe mają o co walczyć.
Z badania Deloitte wynika, że na ostatnie dni przed Wigilią zakupy zostawia 29 proc. Polaków. Ale sądząc po frekwencji w sklepach, robi je sporo więcej osób.
Weekend w sklepie
Z nowego badania TNS monitorującego codzienne wydatki na święta wynika, że przyspiesza tempo środków przeznaczanych na żywność i prezenty – do czwartku 17 grudnia Polacy wydali już na święta 10,4 mld zł. Z szacunków wynika, że ogółem wydatki mają wynieść 20,2 mld zł, czyli najbliższe dni oznaczać będą ogromne sumy zostawiane w sklepach, średnio 1,4 mld zł dziennie. Jednak największa część z tej kwoty trafiła do kas w ostatni weekend.
– Wzmożony ruch klientów w sklepach widać już od drugiej połowy listopada, kiedy to pojawiają się pierwsze inspiracje prezentowe oraz szeroka oferta zabawek i ozdób świątecznych. Szczególnie popularne były w tym roku m.in. weekendowe duże akcje wyprzedażowe zabawek, podczas których można było kupić je do 30 proc. taniej – podaje biuro prasowe Carrefour.
Centra handlowe wydłużają w tym okresie czas pracy, choćby stołeczne Złote Tarasy pracują do 23. Podobnie wiele...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta