Wideo rządzi w nowych mediach
Pojawienie się w Polsce Netflixa będzie cezurą otwierającą nowy etap historii mediów – piszą specjaliści The Boston Consulting Group.
MIROSŁAW GODLEWSKI, PIOTR BIERNACKI
Zielony kolor słupków nie pozostawia wątpliwości – wideo jest najszybciej rosnącą kategorią konsumowanych treści medialnych, a pragnienie, by skorzystać z tego trendu, napędza kolejną rewolucję w sektorze TMT. Ekran laptopa, tabletu i smartfona dla wielu użytkowników są ważniejsze od telewizora. Koncerny, które specjalizowały się wyłącznie w produkcji kontentu, jak Disney czy HBO, teraz próbują docierać bezpośrednio do widzów.
Kariera wideo
Obok nich wyrastają nowi, niezwykle skuteczni twórcy, jak Netflix czy Amazon (dla którego 80-letni Woody Allen przygotowuje nowy serial, który ma trafić na rynek w przyszłym roku). Niektórzy z powodzeniem eksperymentują z zupełnie nowymi formatami – jak chociażby TED, na którym najbardziej popularne wystąpienie Kena Robinsona o tym, czy szkoły zabijają kreatywność, wyświetlono blisko 9 mln...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta