Gimnazja do reformy
Większość nauczycieli uważa, że trzeba zmieniać, a nie likwidować ten typ szkół – wynika z badań.
Obecny rząd zapowiedział likwidację gimnazjów i powrót do poprzedniego modelu edukacji, który miałby polegać na zasadzie: trzy razy cztery klasy. Czyli ośmioletnia podstawówka podzielona na dwa etapy i dalsza nauka w czteroletniej szkole średniej.
Jednak środowisko nauczycielskie – jak wynika z badania, którego wyniki poznała „Rzeczpospolita" – jest zdecydowanie przeciwne pomysłom likwidacji gimnazjów. Uważa, że ten szczebel szkół należy zostawić, ale gruntownie go zreformować.
Badanie, które przeprowadził Zakład Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Akademii Humanistycznej w Pułtusku, objęło 692 nauczycieli, pedagogów, psychologów i 179 dyrektorów gimnazjów z sześciu województw.
Problemy wychowawcze związane ze skupieniem rzeszy nastolatków w wieku dorastania są jednym z głównych argumentów za rezygnacją z gimnazjów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta