Na zmiany w handlu jest za późno
Na polskim rynku można dalej rosnąć – mówi Marek Theus, prezes grupy MerCo, znany pomorski przedsiębiorca.
Rzeczpospolita: Czy rynek handlowy Trójmiasta, z którym jest pan związany od wielu lat, różni się od innych regionów kraju?
Marek Theus: Pod względem nasycenia, choćby sklepami dyskontowymi, niestety nie odbiegamy od ogólnopolskich realiów i tych sklepów jest u nas tak samo dużo jak wszędzie. Jedyne, co może nadal nas odróżnia, to wciąż spora liczba dużych sklepów spożywczych należących do polskich firm. W innych miastach nie jest już tak łatwo na nie trafić.
To efekt siły lokalnego środowiska handlowego, jednak zintegrowanego.
W pewnym sensie na pewno. Jeszcze w latach 90. zaangażowałem się w prace Forum Stowarzyszeń Kupieckich i Rzemieślniczych, zrzeszającego wiele lokalnych organizacji z Pomorza. Właśnie jako przedstawiciel Forum w ramach komisji doraźnej doradzałem Radzie Miasta Gdańska w zakresie rozwoju handlu.
Nie chcieliśmy oczywiście wprowadzać twardego zakazu jakiejkolwiek ekspansji zagranicznych sieci, ale jeśli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta