Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy wydają miliardy na gaszenie pragnienia

15 marca 2016 | Ekonomia
Na napoje gazowane przeznaczamy wciąż najwięcej
źródło: Rzeczpospolita
Na napoje gazowane przeznaczamy wciąż najwięcej

W 2015 roku padł rekord na rynku napojów. Ich sprzedaż ma szanse dalej rosnąć. Na popularności będzie zyskiwać głównie woda oraz innowacyjne produkty z dodatkami.

Beata Drewnowska

Niemal 13,2 mld zł wydaliśmy na napoje bezalkoholowe w 2105 r. To o 6 proc. więcej niż rok wcześniej – podaje firma badawcza Nielsen. Ubiegłoroczny wzrost był niemal dwukrotnie większy niż w 2014 r., a w górę poszły wydatki na wszystkie liczące się produkty.

– Sprzedaż napojów bezalkoholowych w Polsce powinna nadal rosnąć o kilka procent rocznie – mówi Grzegorz Łaptaś, dyrektor w dziale doradztwa PwC. – W dalszym ciągu może oddziaływać w tym wypadku efekt dochodowy. To oznacza, że wraz ze wzrostem zamożności Polaków będą oni zastępować domowe kompoty czy herbaty gotowymi napojami lub wodą – dodaje.

Wody butelkowane napędzają wyniki branży już od kilku lat. W 2015 r. wydaliśmy na nie o prawie 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Większy wzrost zanotowały tylko izotoniki. Jednak przeznaczyliśmy na nie ok. 152 mln zł, blisko 25 razy mniej niż na wody....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10395

Wydanie: 10395

Spis treści
Zamów abonament