CD Projekt. Gry rozsławiają Polskę
Orły „Rzeczpospolitej” | Najlepsza firma nowej gospodarki
Katarzyna Kucharczyk
Do końca 2015 r. firma sprzedała 20 mln gier własnej produkcji
W branży gier wyniki finansowe są mocno uzależnione od terminu premiery. Dla CD Projektu ubiegły rok nie bez przyczyny był tak udany. W maju odbyła się premiera gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon". Została ona wydana w 15 wersjach językowych równocześnie, na komputery PC, konsole Xbox One i PlayStation 4. „Pudełkowa" edycja była dostępna aż w 109 krajach. Trudno o lepszą reklamę dla Polski. Z kolei w październiku odbyła się premiera dodatku „Serca z Kamienia", czyli pierwszego obszernego rozszerzenia do gry.
Wielki skok
Te wydarzenia miały niebagatelny wpływ na przychody CD Projektu, które na poziomie skonsolidowanym wyniosły 738 mln zł. Dla porównania, rok wcześniej było to zaledwie 96 mln zł. Potężny wzrost odnotowano też na poziomie wyników – zarówno operacyjnych, jak i netto. Ten ostatni wyniósł 396 mln zł wobec 10 mln zł w 2014 r. W planach na 2016 r. firma ma premierę drugiego dodatku do gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon" zatytułowanego „Krew...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta