Zbrojeniowa firma urośnie dzięki armii
Polska Grupa Zbrojeniowa zmienia strategię: nie będzie się ścigać z koncernami. Chce być lepszą firmą, gwarantującą bezpieczeństwo państwa.
Nowe cele grupy zaprezentował w czwartek w Warszawie Szczepan Ruman, autor tej strategii. Polska Grupa Zbrojeniowa (PGZ) skupia m.in. 38 kluczowych, państwowych spółek obronnych, o rocznych przychodach sięgających 5 mld zł, zatrudniających 17,5 tys. pracowników.
Sprężyną rozwojową narodowej zbrojowni będą szacowane na 60 mld zł przychody z kontraktów MON. Jeśli zapowiadana przez ministra obrony Antoniego Macierewicza korekta wojskowych zakupów zwiększy wydatki na unowocześnianie armii, poprawi to portfel oczekiwanych zamówień i wzmocni przyszły koncern.
Biznes związany z dostawami sprzętu dla Sił Zbrojnych RP ma uruchomić uśpione obecnie mechanizmy rozwojowe i sprzyjać eksportowi broni na tyle, by docelowo zagraniczna sprzedaż broni stanowiła 30 proc. przychodów PGZ.
Czynnikiem stabilizującym biznes zakładów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta