Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jedna pani drugiej pani

29 kwietnia 2016 | Nauka | Krzysztof Kowalski
Miażdżąca większość poleca lub odradza zakupy innym.
źródło: 123RF
Miażdżąca większość poleca lub odradza zakupy innym.

Opinie innych bardziej niż reklama skłaniają do zakupu towarów i usług.

Reklama nie od dziś jest dźwignią handlu. „Co się namęczym, co się natrudzim, kołnierz pognieciem, koszulę pobrudzim. Aaaaamerykańska automata do wiązania krawata!" – tak zachwalał na całe gardło swój towar sprzedawca na Kercelaku (przedwojenny bazar w Warszawie).

Czasy się zmieniły, ale tylko pod względem technologicznym, nie mentalnym. Dziś Ewelina Lisowska w tym samym stylu wydziera się: „Włączamy niskie ceny!" – zachęcając do kupowania lodówek i telewizorów.

Ale niskie ceny wcale wszystkich nie „przewiercają" (tak jak Gałkiewicza w „Ferdydurke" nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10433

Wydanie: 10433

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament