Dwie plagi Volkswagena
Nie dość, że dieselgate wepchnęła koncern w głębokie straty, to związki w Niemczech żądają podwyżek i grożą strajkiem.
Danuta Walewska z Wolfsburga
– Ten rok będzie dla nas najtrudniejszy. Ale udowodnimy, że Volkswagen nie może się kojarzyć wyłącznie z kryzysem spalinowym – powiedział na dorocznej konferencji wynikowej Matthias Mueller, prezes Grupy Volkswagena. – Nie umniejszam naszej winy i przepraszam wszystkich, których zawiedliśmy. Ale w VW jest dzisiaj dość energii, by wyszedł z problemów, jakie sam sobie zafundował – dodał.
Mueller nie ukrywał, że afera spalinowa była dla VW bardzo kosztowna. Z tego powodu koncern musiał odpisać 16,2 mld euro, dlatego Grupa VW poniosła w 2015 r. stratę netto 4,1 mld euro.
Czy to pokryje wszystkie koszty, także procesów cywilnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta