Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Oszukany klient banku może sam iść do sądu

29 kwietnia 2016 | Prawo | Agata Łukaszewicz

Właściciel rachunku, z którego zniknęły pieniądze, może skarżyć oszusta – uważa Sąd Najwyższy.

Wypłata środków pieniężnych osobie nieuprawnionej, niekorzystna dla banku, może być uznana także za niekorzystną dla posiadacza rachunku – przesądził w czwartek Sąd Najwyższy. Tak więc klient, który stracił pieniądze, może liczyć na status pokrzywdzonego i wnieść do sądu prywatny (subsydiarny) akt oskarżenia. To bardzo ważne dla osób, które straciły pieniądze przez oszusta, gdy wprowadził w błąd pracownika banku. Bez względu na to, czy bank zdecyduje się zwrócić ukradzione pieniądze czy nie, klient będzie mógł sam dochodzić swoich praw od oszusta. Do tej pory był zdany na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10433

Wydanie: 10433

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament