Metryka sprawy wskazuje, kto decydował o jej załatwieniu
W aktach zakłada się metrykę sprawy w formie pisemnej lub elektronicznej. Rodzaje spraw, w których ten obowiązek jest wyłączony, określono w rozporządzeniu.
Strona, której wójt odmówił udzielenia zezwolenia na detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych, chce dowiedzieć się, jacy urzędnicy, poza osobą podpisaną na decyzji, mieli wpływ na załatwienie jej sprawy. Czy musi to wynikać z metryki tej sprawy?
Nie.
W art. 66a kodeksu postępowania administracyjnego przewidziano, że w aktach zakłada się metrykę sprawy, która stanowi obowiązkową część akt i powinna być na bieżąco aktualizowana. Prowadzi się ją w formie pisemnej lub elektronicznej. W treści metryki należy wskazać wszystkie osoby, które...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta