Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rabat dla nabywcy obniża podstawę opodatkowania VAT

06 czerwca 2016 | Podatki | Dawid Tomaszewski

Przy sprzedaży zestawów promocyjnych podstawą opodatkowania VAT sprzedawanego po obniżonej cenie towaru z zestawu nie jest jego cena pierwotna, tylko kwota rzeczywiście uiszczana 
przez klienta.

Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi w wyroku z 20 kwietnia 2016 r. (I SA/Łd 166/16).

W celu zwiększenia sprzedaży oferowanych przekąsek spółka wprowadziła strategię marketingową. Polegała ona na sprzedaży przekąsek w zestawach promocyjnych z napojami (w tym napojami alkoholowymi), przy czym rabatowaniu w zestawie podlegała jedynie cena napojów.

Osią sporu z fiskusem było w związku z tym to, czy spółka jest uprawniona do określenia podstawy opodatkowania dla zestawu według ceny towarów wchodzących w skład zestawu faktycznie uzyskanej od nabywców, czyli z uwzględnieniem rabatu przyznanego w stosunku do pierwotnej ceny napojów.

Zdaniem podatnika podstawą opodatkowania VAT, ustalaną odrębnie dla każdego z towarów tworzących zestaw promocyjny, będzie w przypadku zarówno przekąski, jak i napoju: kwota należna za sprzedaż danego towaru, pomniejszona o kwotę należnego podatku od towarów i usług. W przypadku napoju podstawa opodatkowania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10463

Wydanie: 10463

Spis treści
Zamów abonament