Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Umieszczenie w sieci zdjęcia pracownika wymaga jego zgody

19 sierpnia 2016 | Dobra Firma | Monika Tarasińska

Wizerunek osób zatrudnionych w firmie, o czym pracodawcy często zapominają, jest prawnie chronionym dobrem osobistym. Jego wykorzystywanie podlega takim samym ograniczeniom, jak przy innych dobrach osobistych i danych osobowych.

Na rozpowszechnianie wizerunku pracownika np. przez umieszczenie na stronie internetowej firmy czy w folderach reklamowych, pracodawca powinien co do zasady uzyskać zgodę tej osoby. Jest to ogólna reguła wynikająca z art. 81 ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. DzU z 2016 r., poz. 666), w myśl której rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej.

Konieczna zgoda

Wizerunek pracownika, zgodnie ze stanowiskiem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, to również dane osobowe podlegające ochronie, a ich przetwarzanie wymaga podstawy prawnej. Taką podstawą może być zgoda pracownika, przy czym nie może być ona zbyt ogólna ani dorozumiana i musi być wyrażona dobrowolnie....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10526

Wydanie: 10526

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament