Nowe uprawnienia klientów to także nowe zadania dla administratorów
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA | Prawa do bycia zapomnianym, przenoszenia danych czy żądania sprostowania i uzupełnienia ich – to tylko niektóre z uprawnień klientów, do przestrzegania których zobowiązani będą administratorzy.
Nowe uprawnienia klientów a co za tym idzie – obowiązki nałożone na administratorów danych są rezultatem wejścia w życie tzw. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE; ma zastosowanie od 25 maja 2018 r.), które ma ujednolicić standardy ochrony danych osobowych na poziomie wszystkich państw Unii Europejskiej.
Zasada przejrzystości
Rozporządzenie kładzie nacisk m.in. na wzmocnienie ochrony osób fizycznych, których dane są przetwarzane. Ma tak się stać w szczególności poprzez przyznanie im dodatkowych uprawnień oraz wyposażenie w zestaw kluczowych informacji dotyczących sposobu i celu przetwarzania. W założeniu unijnego ustawodawcy - narzędzia te powinny się przyczynić do wzrostu świadomości osób fizycznych w zakresie tego, co dzieje się z ich danymi oraz ryzyka związanego z ich przetwarzaniem.
Jakie uprawnienia
Rozporządzenie przyznaje wprost osobom fizycznym, których dane są przetwarzane w szczególności następujące uprawnienia:
- dostępu do danych i informacji,
- żądania sprostowania i uzupełnienia danych,
-...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta