To był słaby kwartał na rynku handlowym
Centra handlowe
Jak w skrócie określić to, co się działo w ostatnich trzech miesiącach na rynku centrów handlowych? Marazm. Ograniczona liczba debiutów, niewielkie powierzchnie oddane do użytku, kłopoty niektórych marek – wynika z raportu firmy Colliers International.
W III kwartale 2016 r. w całym kraju do użytku oddano jedynie kilka małych obiektów. Na koniec września w budowie znajdowało się ok. 640 tys. mkw. powierzchni centrów handlowych z planowaną datą otwarcia do końca 2017 roku.
– Liczba debiutów marek w polskich galeriach także była ograniczona. Kilka sieci handlowych podjęło nawet decyzje o zakończeniu działalności na polskim rynku, w tym modowa marka polskiej grupy LPP – Tallinder oraz amerykańska marka gastronomiczna – Dairy Queen. Swoje sklepy zamyka także polska sieć delikatesów Alma – wyliczają analitycy Colliers International.
Co przybyło...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta