Brama dla eksporterów planujących podbicie Afryki
Z powodu położenia i klimatu oraz uzależnienia gospodarki od sprzedaży ropy i gazu Algieria jest skazana na import wielu produktów. Tę szansę powinny wykorzystać polskie firmy. Adam woźniak
Polscy eksporterzy powinni dywersyfikować rynki zbytu – twierdzi Ministerstwo Rozwoju. Obiecujące dla rozwijania ekspansji mają być rynki dalekie ze względu na dynamiczny wzrost ich gospodarek.
– Trzeba z większym zainteresowaniem spojrzeć na Afrykę. Ciekawymi rynkami są Algieria, Republika Południowej Afryki, Kenia, być może Tanzania – mówił w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej" Radosław Domagalski, wiceminister rozwoju.
Atrakcyjny kierunek
Perspektywiczna jest zwłaszcza Afryka Północna. Trafia tam ponad połowa polskiego eksportu na kontynent afrykański.
Do kluczowych rynków należy Algieria, która jest jednym z największych odbiorców polskiego zagęszczanego mleka, zwykłego mleka i śmietany oraz kauczuku. Na liście odbiorców eksportu ekstraktu słodowego, przetworów z mąki, grysiku oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta