Kto wierzy w newsy z Sieci
Młodzi nie odróżniają informacji fałszywych od wiarygodnych. To dobra wiadomość dla polityków i reklamy, ale zła dla nas wszystkich.
O kryzysie fałszywych informacji na poważnie zaczęto mówić po zaskakującym zwycięstwie Donalda Trumpa. Trump, zdaniem niektórych podobnie jak PiS w Polsce, wygrał dzięki przedstawianiu fałszywego obrazu rzeczywistości. Największe firmy internetowe, które zostały wykorzystane do rozsiewania takich wiadomości – Facebook, Twitter i Google – zapowiedziały nawet podjęcie działań, by popularność fałszywek ukrócić.
Nowe badania socjologiczne przeprowadzone przez Uniwersytet Stanforda wskazują jednak, że problem jest głębszy niż tylko niefrasobliwość portali internetowych. Wyniki sugerują, nie wchodząc w dyskusję, na ile te wiadomości są prawdziwe czy fałszywe, i czy sieci społecznościowe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta