Dobroczynny duch firmowych świąt
W tym roku pracodawcy chętniej wcielą się w Świętego Mikołaja. I to nie tylko wobec swoich pracowników. Anita Błaszczak
Poprawa na rynku pracy wyraźnie zwiększyła chęci firm do gwiazdkowego obdarowywania pracowników – wynika z badania instytutu Millward Brown i Sodexo Benefits and Rewards Services. Według niego w tym roku 90 proc. pracodawców wręczy świąteczne prezenty załodze. To o jedną trzecią więcej niż w 2013 r., gdy dopiero pojawiały się oznaki „rynku pracownika".
Przybyło też pracodawców angażujących się w świąteczną filantropię, czyli w dobroczynny wymiar CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu), chociaż skala tej aktywności nie jest jeszcze duża. Według badania agencji zatrudnienia Randstad Polska na wsparcie działań charytatywnych przy okazji świąt Bożego Narodzenia decyduje się 13 proc. firm, najczęściej (42 proc.), tłumacząc to obowiązującą w przedsiębiorstwie tradycją albo chęcią pomocy osobom w trudnej sytuacji (36 proc.). – W co piątej firmie takie działania inicjują sami pracownicy.
Społeczni inwestorzy Szlachetnej Paczki
Część pracodawców organizuje dobroczynne gwiazdkowe projekty na własną rękę, ale wielu włącza się w większe świąteczne akcje, na czele ze Szlachetną Paczką. – Coraz więcej firm myśli o pomaganiu innym, angażując w tę pomoc...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta